Gå videre til hovedindholdet

Sikken dejlig ...

.... dag det er i dag. Ja man kan da kun blive glad af den skønne sol og den blå himmel, som vi har set her i Nordsjælland i dag. Og det gav jo lyst til en lille tur rundt i haven for at se, hvad der sker derude.























Det er herligt at det hele er ved at give lyd fra sig. De første krokus er på vej. En enkel blå fandt jeg også, men de er lidt senere end de gule.

Vintergækker er der i år en del af. Jeg synes ikke, at der har været så mange de tidligere år, men det glæder mig, at de bliver til flere.


Også julerosen er snart på vej. Sidste år var der kun et par enkle stilke og jeg var ved at få den tanke, at den var placeret det forkerte sted. Men nu får den lov til at blive stående her lige udenfor det istandsatte havehus.

Istandsættelse af havehuset var et projekt, som jeg fik færdiggjort sidste år lige inden konfirmationen - men vist aldrig fulgt op på her på bloggen. Det må jeg se at få gjort, når der er kommet lidt mere gang i hyggen (læs; flere planter) derud igen.

Kommentarer

  1. Heldige dig. Vi var blevet lovet sol og 8 grader.... har haft gråvejr og 5 grader + lidt vind hele dagen - solen tittede kort frem omkring 16.15...hvor jeg stadig var på job...
    Nå, men solen dukker vel op i længere tid en af de nærmeste dage, håber jeg.

    SvarSlet
  2. Heller ingen sol her, men godt du har nydt det :)

    SvarSlet
  3. Søde små krokus - det er en dejlig tid vi går i møde.
    Her var ingen særlig varme i går, men nu kommer det vist snart.
    Ja, vi vil da gerne opdateres på havehuset - sæt i gang :)

    SvarSlet
  4. Hej Susanne.Ja !!! krokus og vintergækker er bare skønne forårsbebuder.
    Og i dag har det bare været det perfekt havevejr.Er jo i gang med nye projekter derude.
    Vil da også gerne se havehuset.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
  5. Jamen hvor er det skønne billeder :-) Man bliver forårskåd sådan en dag.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg fra denne blog

Juledekorationer hos søster

Da vi var hos min søster forleden, så benyttede jeg lejligheden til at tage lidt billeder af hendes juledekorationer. Jeg synes, at hun er rigtig dygtig til at binde og lave dekorationer, så det er altid en fornøjelse at komme på besøg og se, hvad hun nu har fundet på.

Specielt her til jul, har hun mange forskellige. Nogle af dem er nye og andre er gamle, som er frisket op med nyt, men alle smukke dekorationer, som oser af jul.






En lille smagsprøve på nogle af dekorationer som skaber stemning hos søster :-)

Havestuen

Resultatet af havehusets forvandling blev aldrig vist! For et par år siden blev havehuset piftet op, men resultatet blev aldrig vist her på bloggen - kun før billeder blev vist. Det vil jeg råde bod på nu 

For to år siden, da sønnike blev konfirmeret, besluttede jeg at havehuset skulle ryddes og piftes op, så det var muligt for gæsterne at sidde der og få sig en kop eftermiddagskaffe - og selvfølgelig, så vi selv kunne bruge den efterfølgende. Det var noget af et arbejde og du kan se her og her, hvad udgangspunktet var.


Havehuset var blevet brugt til opbevaring af blandt andet gamle møbler, fortrinsvis arvestykker, som jeg ikke lænede at smide ud grundet affektionsværdi. Vores tidligere bolig var en gammel firlænget gård, hvor gamle møbler passede rigtigt fint i miljøet, men i vores nuværende bolig passer de ikke.

Derfor blev det besluttet, at havehuset skulle indrettes i den romantiske stil således at nogle af de gamle møbler kunne passe ind der. Det hvide bor på ovenstående billed…

Frodighed omkring den lille sti

Det vokser og er frodigt derude! Planterne omkring den lille sti har vokseværk og da området blev tilplantet for et par år siden var det ikke til at forestille sig, at planterne kunne blive så store, som de er nu.

Ovenfor ses stiområdet fra den ene side. Området er afgræset af stolper med rionet som det ses her ved den ene indgang. Op af rionettet gror der på højre side en rose og på venstre side klatrer clematis. Den bagerste væg er grøn og er et stort magnolietræ og en dronningebusk.

På venstre side af stien er der blandt andet bronzeblad (fået af veninde), en mørkbladet astilbe, jacobstige (fået af Marianne) og storkenæb (frø fået til et bloggertræf - husker desværre ikke af hvem).

På højre side af stien er det en mørkbladet vortemælk (købt for at dække "hullet" i bedet for to år siden). Her står også en bunddækkende plante (kan ikke huske, hvad den hedder) og bagved sankt hans urt (fået af min mor) og igen lidt bronzeblad (fra veninde).


Stien set fra den anden side med…